ABC-ul miscarii – partea 14

Straturi multiple si toate se misca.

Astazi as dori sa spun cateva cuvinte despre modul in care se poate organiza miscarea pentru o filmare pe mai multe straturi si cu panoramice de decor.
Foto M1In Foto M1 din schita de la litera A este prezentat un mod de a realiza un ciclic, folosind un desen de baza (L1), locomotiva, peste care se suprapun patru capete de miscare pentru biele. Intre ele, pe o schema egala, se introduc intermediare. Eu am stabilit 4 capete (B1, B3, B5 si B7) si 4 intermediare, (B2, B4, B6 si B8 cu legatura in capul de inceput, B1.
Cu cat se introduc mai multe desene intermediare, cu atat miscarea va fi mai linistita. Bielele de la B1 la B7 se vad suprapuse in partea dreapta a schitei si arata sensul deplasarii lor pe “rotund”.
Nota
Se pot folosi pentru o viteza mult mai accelerata, doar capetele fara intermediare dar cu efecte de legatura intre zonele in miscare (biele).

Foto M6In schitele de la punctul B am prezentat un ciclic complet, locomotive si biele impreuna. Nu am mai trecut intermediarele.
La punctul C sunt 4 capete cu deformare.
La punctul D un ciclic de fum. La fel nu am mai trecut intermediarele. Se vor face trei intermediare, din 1 in 1 urmator, cum am mai aratat. V-am prezentat aceste situatii pentru a va familiariza cu metode diferite de a realiza o miscare, in acest caz, o locomotiva in mers.
In Foto M6 este un jurnal de filmare pentru ciclicele folosite in Foto M2 cu care prilej se pot observa straturile cu personaje si elemente de decor ( UL1 si UL2 – under-lay ) si modul lor de etajare in functie de scopul propus.
In cadru va fi decorul UL1 care va panorama de la stanga spre dreapta cu 2 mm pe fotograma.
Foto M2Deasupra sunt pomii din planul secund (in spatele rambleului de cale ferata, ( UL2 ) si dispusi la o distanta “convenabila”, in asa fel incat sa vedem cel mult 3 pomi intregi in cadru. Urmeaza UL 2 care si el panorameaza catre dreapta la 5 mm per fotograma. Stratul urmator contine locomotiva (L -urile), apoi fumul (F – urile) si pe ultimul strat, cel mai de sus, trece din cand in cand cate un copac din prim –
plan la distante cat sa se suprapuna putin al doilea desen de filmat peste cel care a fost filmat deja.
Foto M3In Foto M3 este prezentat cadrul complet in timpul filmarii.
Cu cat vrem sa se miste mai repede un personaj cu atat vom panorama decorul la spatii mai mari, sau vom misca elementele de “decor” fie la spatii mai mari, fie filmate la o fotograma.
Daca in cazul locomotivei, am filma bielele invers,
iar desenele fumului le-am intoarce invers in asa fel incat acesta sa “curga” de la dreapta spre stanga, filmate insa normal, (F1, F2, F3, F4) am obtine in final o locomotiva care merge cu spatele.
Iata cat de important este jurnalul de filmare.
Va rog sa-i dati o atentie deosebita intrucat, asa cum am mai spus, un jurnal negandit suficient poate da peste cap tot ce v-ati propus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *