– Regizori ai filmului romanesc de animatie – ( 33 de microportrete ilustrate ) – pagina 2

– Victor Antonescu –

almanah;
Greierele si furnica, Iepurele si broastele, Cei trei muschetari.

completari;
1962 – animatie alaturi de Artin Badea, Constantin Crahmarel si Constantin Merlan la filmul HOATA DE LA CIRC in regia lui Constantin Popescu.
1963 – animatie alaturi de Artin Badea, Constantin Merlan, Valentin Baciu si Horia Stefanescu la filmul
MITICA in regia lui Nell Cobar.
1965 – animatie alaturi de Artin Badea si Valentin Baciu la filmul SOARELE SI TRANDAFIRUL in regia lui Iulian Hermeneanu.
1965 – animatie impreuna cu Elena Dinculescu si Valentin Baciu la filmul LA CARNAVAL in
regia lui Constantin Popescu.
1966 – animatie alaturi de Constantin Merlan si Simion Alexandrescu la filmul CHEIA SUCCESULUI
in regia lui Paul Mateescu Socrate.
1967 – animatia la filmul BAIATUL SI CARBUNELE in regia lui Stefan Munteanu.
1967 – scenariu, animatie si regie la episodul IDEAL din filmul PAMANTUL OAMENILOR alaturi de Virgil Mocanu, Genoveva Georgescu, Olimp Varasteanu, Constantin Mustetea, George Sibianu si Ion Popescu GOPO.
1968 – animatia impreuna cu Valentin Baciu la filmul DAN NAZDRAVAN in regia lui Ion Truica.
1968 – debut co-regie si animatie impreuna cu Eduard Sasu la filmul ORICE NAS ISI ARE NASUL.

– Tatiana Apahidean –

almanah;
Gradina, Cojoacele babei Dochia, Fetita de turta dulce, Lenesii mai mult alearga, Avionul de hartie, Fir de matase, Pesterile, Soarele, Hibernarea, Portret.

completari;
1966 – decoruri la filmul CANTEC DE LEAGAN in regia lui Bob Calinescu.
1968 – regia si decorurile la filmul NUNTA ZAMFIREI.
1969 – decoruri si regie la filmul CALUTUL CU COAMA ALBASTRA.

PAG 2

– Continuare –
” ANIMA – ANIMAE ” 5

………- Intrarea artistilor -……
– Tehnicilor clasice, care s-au putut impune timp de treizeci de ani pe mai multe continente, li se opun acum toate inventiile, combinatiile originale, proprii unui singur realizator.
Este regretabil totusi ca unele inventii precum catifeaua metalica modelabila a ecranului din ace al lui Alexeieff,
verificata in NOAPTEA PE MUNTELE PLESUV (1953), INTRECERE (1944) si recent NASUL (1963), nu au trecut niciodata si in alte maini.
Anul 1957, care serveste ca punct de plecare al analizei, a fost anul aparitiei tandemului polonez format din Jan Lenica si Walerian Borowczyck, a caror opera se plaseaza de la bun inceput sub semnul celei mai mari diversitati de procedee si elemente manipulate.
– Va urma –

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.