– Luminita Cazacu –
almanah;
Buna dimineata poveste, Cine a pierdut girafa, serialul Penelopa, Balada pentru margica albastra, lung metrajul Calatoriile lui Pin Pin.
completari;
1969 – decoruri la filmul CIOCARLIA in regia lui Laurentiu Sirbu.
1969 – decoruri la filmul IEPURELE SI BROASCA TESTOASA in regia lui Eduard Sasu.
1969 – decoruri la filmul JOS MASCA in regia lui Victor Antonescu.
– Calin Cazan –
almanah;
Misiunea spatiala Delta, Ultima misiune.
– Continuare –
– ” ANIMA – ANIMAE ” 9
……..- Cinematograful semnului -……..
– Len Lye si Norman McLaren raman primii cineasti ai semnului.
Nu este nevoie sa amintim viguroasa utilizare ideogramica care caracterizeaza personajele lui McLaren de la HEN HOP pana la BLINKITY BLANK, cifrele si literele din CINCI PENTRU PATRU, DANSUL DOLARILOR sau de RYTHMETIC.
Din fericire aceste raporturi vii stabilite intre furnicarul texturilor plastice complexe, nereperabile, si elementele pictografice, emblematice sau signaletice, nu au ramas fara posteritate. Vibratiei texturilor pictate direct pe pelicula ale lui McLaren, ii raspunde spatiul vibrant al nenumaratelor supraimpresiuni combinate de John Hubley.
Cu o energie dansanta care aminteste pe cea a semnelor lui McLaren , micul erou din AVENTURA UNUI ASTERISC se metamorfozeaza in stea jucausa si nasterea unei iubiri intre cei doi eroi din JOCUL TANDRU se desfasoara aproape hieroglific.
Aceleasi raporturi de semne brute, decorative si lizibile se organizau in TIPAR ALBASTRU si PICTOR EXECUTANT (1957) de Ernst Pintoff si John Witney.
In Polonia, Lenica si Borowczyk, Giersz, Szczechura, Stefan Janik si altii folosesc elemente decupate, semne grafice mult simplificate si conventionale (cruci, casti, arme) si chiar personaje-pietricele caricaturale, jongland cu semnele discursului ca iugoslavul Boris Kolar in ORATORUL.
– Va urma –