In sfarsit, iata si ultimele doua pagini din informatiile prezentate succint de catre criticul Calin Caliman chiar la inceputul almanahului sus-amintit.
Capitolul 12, ( ultimul )
Rezumatul capitolelor precedente;
Fluorescenta, plastilina si computere –
Un ghem de contradictii –
Marry Poppins se intoarce –
Secretul tineretii fara batranete –
Rezumatul capitolelor viitoare.
Imi cer scuze anticipat pentru calitatea unor imagini, dar m-am gandit ca textul va suplini insatisfactia creata de acest impediment si ca este o informare utila pentru toti cei ce iubesc filmul de animatie. Cu atat mai important mi se pare faptul ca ” SCURTA ISTORIE A FILMULUI DE ANIMATIE ” a fost prezentata in PRIMUL si din nefericire si ULTIMUL ALMANAH dedicat acestei arte si intr-un fel este un unicat.
Sa le multumim tuturor celor care s-au straduit sa realizeze acest inedit ALMANAH.
– Continuare –
” ANIMA – ANIMAE ” 3
……..- Despre animatia rarefiata -……
– In desenul animat apare un gust crescand pentru schematizare si trasare rectilinie, spre o simplificare a mijloacelor de exprimare, din dorinta de a economisi atat timpul cat si materialele necesare producerii unui film.
Cu MICA INSULA ( 1959 ), canadianul Dick Williams bate toate recordurile de denudare si de economie paradoxala printr-o cvasi suprimare a decorului, prin lungi momente de imobilitate a personajelor, prin metamorfoze neprevazute, prin galopuri bruste care intaresc insidioasa si subtila semnificatie a acestei remarcabile si foarte ambitioase alegorii, ilustrand ireductibilele tendinte ale omului de a deveni prozelit, apoi intolerant si in sfarsit, criminal……
– Va urma –
Tot data viitoare voi incepe postarea a 33 de microportrete ale
unor regizori de animatie romani prezentate in acelasi ” almanah ” si la fel voi continua inserarea de fragmente din ” Caietul de documentare cinematografica ” sub acelasi moto ” ANIMA – ANIMAE “.