Dupa terminarea acestei lucrari am descoperit informatii despre – ORIGAMI-, arta de a realiza din hartie cele mai neobisnuite creatii si unde am vazut ceva asemanator cu ce am facut eu.
Am fost tentat sa renunt la a mai posta demonstratia, dar gasind destule diferente, o voi prezenta totusi.
Confectionarea unui – “ AVION DIN HARTIE “
De fapt un planor, dar botezat de copii “ avion “
Vazand dificultatile prin care trec tinerii, in special, in confectionarea unui avion din hartie, m-am gandit sa le dau o mana de ajutor.
Inspirat de un excelent film de animatie, ” PAPERMAN ” (castigator al unui OSCAR) , in care avionul din hartie, devine mesager al primelor sentimente de dragoste dintre doi tineri, am inceput sa construiesc un ” avion ” si cine stie, unii dintre constructori, ar putea sa-l foloseasca in acelasi scop ca cel din film.
AVIONUL DE HARTIE DIN DOUA MODULE
– Confectionare –
A – MODULUL UNU – “AMPENAJUL”
——————————————–
Cum procedam ?
1 – Luam o fila de hartie de marime A 4 ( 290 mm x 210 mm ) si ii indoim, pe diagonala, unul din colturi pana ce atinge marginea opusa ca in IMAGINEA 1. Se observa plierea colii de hartie din coltul – b – pana in punctul – d -.( sageata orange )
Facem acelasi lucru si cu coltul din – c – pliindu-l pana in – a – (sageata verde ).
( IMAGINEA 2A – 2B )
2 – Am notat punctele viitoarelor colturi ale – ampenajului – cu; a, b, c si d.
Este un patrat cu laturile egale cu latimea colii de hartie ( 210 mm ).
Se decupeaza pe linia albastra, care delimiteaza careul format iar restul se indeparteaza.
3 – Dupa indepartarea surplusului de hartie, patratul obtinut va arata ca in IMAGINEA 3.
Am pastrat notarile cu – a, b, c, si d, ale colturilor, pentru a usura intelegerea constructiei ampenajului –
4 – Se incepe plierea hartiei ca in IMAGINEA 4, prin apasarea a doua fete opuse.
In planul secund voi pastra, sugerat, forma patrata de la care s-a pornit.
5 – Se continua apasarea din lateral dar si de sus ( IMAGINEA 5 ) pana ce hartia este aplatizata complet.
6 – In IMAGINEA 6 se observa cum notarile colturilor se suprapun,
– a – peste – d – si -b- peste – c-.
7 – Unul din colturile aflat deasupra ( a sau b), in acest caz – a –
( IMAGINEA 7 ) este pliat pana in varful triunghiului format prin impaturire, – a1 – ( sageata galbena ) si indoitura formata se preseaza.
8 – Se procedeaza identic si cu varful – b – si pliat pana in – b1 –
( sageata galbena ) ca in IMAGINEA 8.
9 – Coltul figurii create prin plierea varfului in – a1, notat cu
-e – se indoaie in sus ca in – e1 – ( sageata rosie ) IMAGINEA 9 si indoitura formata este presata.
10 – Se revine la pozitia initiala si punctul de indoire – e – se pliaza in
jos la – e2. ( sageata rosie ) IMAGINEA 10, obtinandu-se doua pliuri pentru construirea “ motorului din stanga “ ca in – e3 -si – e4 –
IMAGINILE 11 si 12.
11- Se procedeaza identic si pentru “ motorul din dreapta “ ajungandu-se in final la IMAGINEA 13, cu cele doua “ motoare “ notate cu – e4 – si – f4 -.Cu aceasta operatiune, s-a incheiat realizarea “ ampenajului “ si a celor doua “ motoare “.
B – Construirea “ fuselajului “ si asamblarea modulelor.
MODULUL DOI – FUSELAJUL ( COADA )
——————————————–
12 – Dintr-o alta coala de hartie de acelasi format ( A 4 ), se masoara
pe latimea acesteia o treime ( 7o mm ) si cu lungimea de 290 mm,
( lungimea colii ) apoi se decupeaza.
Straiful de hartie obtinut se pliaza in lungimea ( x-y ) lui iar la unul din capete, colturile sunt indoite ca in IMAGINEA 14 – ( C.).
13 – In IMAGINEA 15 se vad cele doua module inainte de asamblare.
14 – In IMAGINEA 16 – in stanga inainte de plasarea fuselajului in interiorul ampenajului, iar in dreapta asezarea corecta a celor doua module.
15 – Urmeaza operatiunea de fixare a celor doua module prin indoirea varfului peste suprafata lipsita de plieri a ampenajului (verso). IMAGINILE 17 A si 17 B.
Prin aceasta operatiune cele doua module se “ sudeaza “ unul de celalalt.
18 – In IMAGINEA 18 se poate observa vederea din lateral stanga a aparatului aproape gata de trimis in “ misiune “.
19 – Pentru imbunatatirea performantelor planarii se indoaie ambele module in lungul lor ca in IMAGINILE 19 si 20.
20 – Aparatul este acum gata pentru prima lui “misiune”.
21 – Lansarea “ aparatului “ se face tinandu-l intre policar si degetul aratator ca in IMAGINEA 21
Succes !
Nota.
Tot pentru planare se mai pot efectua modificari prin realizarea de fuselaje cu alte dimensiuni privind latimea / lungimea acestora si inlocuindu-le pana ce performantele zborului sunt satisfacatoare.
Realizare acestui tip de “ avion de hartie “ din doua module prezinta avantajul ca fuselajul poate fi inlocuit de nenumarate ori, spre deosebire de avionul “monobloc” ( prezentat in continuare ), caruia odata aduse modificari fuselajului, acesta nu mai poate reveni la forma initiala. Totusi, pot fi salvate prin decuparea “ ampenajului “ de restul fuselajului devenit inutil si inlocuit cu un alt fuselaj transformandu-l intr-un avion alcatuit din doua module, precum cel construit mai sus.