Actiunea se petrece intr-un mare oras cu o suta de locuitori.
Orasul are o singura cafenea, un politist, doi avocati, un detectiv particular, un spital cu doi medici si o scoala.
Intreaga actiune se concentreaza pe relatiile de afaceri ca intr-un carusel, cand sus, cand jos si unde nimeni nu are incredere in nimeni.
Eroii, toti principali, sunt cat de cat, rude. Daca nu sunt, vor deveni pe masura ce actiunea se deruleaza.
Barbatii si femeile din film se combina intre ei, implicandu-se in relatii, in care adulterul, bigamia sau incestul sunt prezente obisnuite, ca si cum in afara lor nu mai exista alti oameni pe lume.
Se ajunge la situatii in care femeile au fost casatorite cu acelasi barbat in diferite perioade iar barbatii ne-facand exceptie.
Senzatia este aceea a unor naufragiati pe o insula si care rupti de orice contact cu lumea exterioara, se multumesc cu relatiile dintre ei.
Din aceste combinatii de ( m ) indivizi luati cate ( n ), pot rezulta progenituri care limpezesc intru-catva gradele de rudenie dintre cei implicati.
Sa presupunem ca mama vitrega, divorteaza si se recasatoreste cu fiul fostului sot. Sa mai presupunem ca din aceasta casatorie rezulta un copil. Fiind copilul mamei, rezulta ca acesta este frate cu tatal sau. Si lucrurile pot merge in continuare pe aceeasi linie pana cand acest nou membru al familiei, casatorindu-se cu mama adevarata a tatalui sau rezulta ca acesta este acum tatal- tatalui si cum acesta este fiul sau, inseamna ca este, pentru a limpezi relatiile, propriul sau tata. Clar, nu?
Pana aici e bine.
In timpul derularii actiunii serialului, pentru respectarea uneia din conditiile acestui gen cinematografic, ( mentinerea actorilor pe intreaga durata a filmarilor fiind obligatorie ), se apeleaza la iuteala de mana a monteurului si nebagarea de seama a telespectatorilor, rezolvand rapid unele racorduri motivate de disparitia neprevazuta a unui actor. Observam la un moment dat in scena 1.472.375 din episodul 19.302, ca eroul principal, un tip de culoare, cu parul grizonat si mustacioara, isi lasa laptopul pe birou si se apleaca in spatele acestuia pentru a lua o scrisoare cazuta langa picioarele sale.
Cand se ridica, vedem un alb, cu perciunii mari si cu chelie care dupa ce baga plicul in buzunar, isi ia laptopul si iese prin dreapta.
Actiunea este usurata in decursul timpului de disparitiile unor actori
pe perioade determinate pentru filmari la alte productii, iar daca intoarcerea lor pe platoul de filmare nu mai este posibila din vari motive, acestia fie sunt inlocuiti, fie dispar fara nici o explicatie precum acel personaj…in ceatza.
Proiectul acestui serial, beneficiaza de un colectiv de scenaristi
care au adunat intr-un spatiu restrans toate mizeriile morale ale unei
societati care incearca sa dea lectii altora de cum trebuie sa se traiasca.
Ce caractere ! Ce coloana vertebrala ! Ce etica ! Aiurea ! Totul se subordoneaza unui singur scop. Banii.
Ca totul sa fie si mai clar, se apeleaza pentru iluminarea platoului ( ce seamana cu o scena turnanta ), la cateva proiectoare, fiecare utilizand o sursa de lumina cu o intensitate nu mai mare de o candela.
Asa a fost creata o admirabila atmosfera optimista de cavou renascentist.
Impresia de mai sus, este subliniata si de faptul ca exterioarele, sublime
de altfel, lipsesc cu desavarsire.
Se pare ca initial, aceasta super-extraordinara-productie, a fost conceputa ca material ajutator in terapia de lunga durata a bolnavilor de senilitate in diferite faze, iar rezultatele au inceput sa se vada prin chiar imbolnavirea unor actori, motiv pentru care scenariile au fost adaptate corespunzator cerintelor producatorilor.
Pentru publicul de varsta 3-a si a 4-a, este binevenita aceasta grandioasa realizare, ea avand efectul unei frectii cu camfor la o proteza bionica.
Terapia de lunga durata asigura un somn linistit si o recuperare corespunzatoare a fortelor pentru urmatoarele 43.672 de episoade.
Vizionare placuta !
Nota: Orice asemanare cu vreun alt serial este cu totul si cu totul intamplatoare.