EFECTE CINEMATOGRAFICE – 7

EFECTE CINEMATOGRAFICE – 7

– Dubla expunere –

Saracia ne-a invatat sa apelam la un trucaj realizat cu ajutorul aparatului.
In loc sa folosim culori transparente cum existau deja in lumea animatiei noi am folosit dubla expunere.
Pe scurt ce voiam sa obtin si ce a trebuit sa fac ?
Aveam o scena in filmul Robinson Crusoe, in care iscoada trimisa de
Bongo Bongo astepta in plina noapte debarcarea invadatorilor condusi
chiar de sangeroasa capetenie. Spionul tinea deasupra capului o faclie si scruta marea asteptand. Flacara palpaia aruncand jocuri de umbre si lumini pe fata si bratele iscoadei. Pentru realizarea acestor umbre, am facut animatie speciala pentru mastile desenate ca si la cele folosite pe timp de furtuna, numai ca de aceasta data nu am supraexpus
fotogramele ci am apelat la dubla expunere procedand in felul urmator;
Cu sectorul obturatorului deschis la 40 % am filmat personajul cu faclia si cu mastile negre care ” jucau ” pe fata, pieptul si bratele acestuia,
pe toata lungimea scenei. Dupa ce s-a terminat, sectorul a fost inchis
complet si intregul material filmat a fost dat inapoi pana la prima fotograma.
S-a deschis apoi sectorul la 60 % si s-a refilmat intreaga animatie, mai putin mastile negre.
In acest mod de filmare am obtinut o expunere corecta a peliculei prin
doua expuneri.

1 DUBLA EXPUNERE

– Prima imagine ( Fig.1 ) reprezinta cadrul inainte de punerea mastii.

2 DUBLA EXPUNERE

– A doua imagine ( Fig.2 ) reprezinta cadrul cu masca neagra, pregatit
pentru inceperea primei filmari ( primei expuneri ).

3 DUBLA EXPUNERE

– In Fig.3 se observa efectul obtinut prin dubla expunere.

Fenomenul este cumva asemanator cu inlantuirea, numai ca aici nu se
se aduceau modificari sectorului obturatorului, dupa fiecare expunere.
La vizionare efectul era cel scontat, expunerea era corecta, iar ” umbrele ” animate palpaiau asa cum doream. Dar a trebuit sa filmez
de doua ori acelasi lucru in loc sa folosesc culori transparente.
Tot la dubla expunere am apelat si in cazul personajului ” invizibil ”
din filmul ” Jos masca “.

4 DUBLA EXP JOS MASCA

In Fig.4 prezint personajul in cele doua ipostaze din film.
In stanga cadrului, personajul misterios era ” vizibil ” iar in dreapta, devenit ” invizibil ” dupa folosirea unei ” licori ” speciale.

One thought on “EFECTE CINEMATOGRAFICE – 7”

  1. Buna ziua! Ma numesc Mihai si sunt un admirator al animatiilor de orice gen fie ele 2D, 3D sau stop-motion si mi-ar face o deosebita placere, candva, in timp, sa reusesc realizearea unor astfel de animatii. Sunt un fan mai ales al productiilor autohtone. Din pacate talentul meu la desen este oarecum inca in faza de incepator, sunt autodidact, dar am deprins cunostiinte suficiente invatand de pe internet diverse despre grafica pe calculator in ramura 3D. Va intreb, cu cine trebuie sa discut pentru a primi acordul de a recrea pe calculator in 3D personaje facute de studioul Animafilm si imprastierea lor pe internet in diverse imagini, poate si mici animatii(1-2 min maxim) pentru amuzament sau poate chiar si ca material de studiu? Pot imagina oricand un personaj nou, 100% al meu, dar avand in vedere starea de declin continu in care se afla studioul poate o astfel de actiune va face putina publicitate si va atrage atentia macar in acest mediu virtual. E trist sa vad copii care habar nu au despre personajele care imi faceau placere sa le urmaresc la tv cand eram de varsta lor. In plus multi nici nu stiu despre existenta studioului. Deocamdata pentru mine arta vizuala este doar un hobby, practic asta in timpul liber si nu voi obtine nici un profit de pe urma unui astfel de proiect, materialul rezultat va fi insotit intodeauna cu credite catre studio pe oriunde va fi postat pe internet, deci studioul nu ar avea nimic de pierdut. Indiferent de raspuns va multumesc pentru informatiile de pe blog, sunt foarte utile si va urez numai de bine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.