Dupa foarte multi ani, timp in care fiecare ne-am urmat calea mai mult sau mai putin sinuoasa, am avut extraordinara surpriza de a ne reintalni. Pictorita de mare sensibilitate, Antoinette (Doina) Danescu, absolventa a cursurilor de animatie din cadrul studioului Animafilm, dovedise inca de atunci posibilitati surprinzatoare de nuantare si exprimare plastica a trairilor personajelor.
“Doina Danescu alaturi de cateva din lucrarile sale”
Desi a optat pentru manifestarea neingradita a ideilor si trairilor si cu toate ca perioada de activitate in studioul Animafilm a fost prea scurta pentru a pune in practica tot ceea ce invatase, Doina Danescu a fost totusi cucerita de multimea de posibilitati de exprimare ale filmului de animatie.
Paraseste Romania si se stabileste in Franta unde continua sa invete si sa lucreze, diploma obtinuta la Institutul Nicolae Grigorescu din Bucuresti, nefiindu-i recunoscuta. Dupa un timp reuseste insa sa obtina licenta in Arte Plastice si ca urmare a lucrarilor prezentate, profesorii Universitatii de profil din Montpellier ii propun sa devina cadru universitar.
Pasiunea pentru animatia 2 D, o determina sa incerce infiintarea unei clase de animatie in cadrul scolii ESMA (Ecole Superieure de Metieres Artistique ) tot din Montpellier. Face demersurile necesare si conducerea scolii accepta ideea. Speranta ca va primi ajutor calificat din Romania este insa spulberarata si atunci, impreuna cu cativa profesori va demara pregatirea tinerilor in domeniul animatiei.
Astfel, pe langa orele din cadrul Universitatii de Arte din Montpellier, va prelua stafeta “cursurilor de animatie” din cadrul Studioului Animafilm si la ESMA ii va instrui pe tinerii elevi in descifrarea celei de-a 7-a arte bis.
In pas cu noul, scoala trece la un moment dat, de la tehnica 2 D la 3 D iar premiile obtinute de catre scoala sunt impresionante dovedind astfel calitatile de necontestat ale cadrelor didactice si ale elevilor. Timp de 14 ani a fost profesoara la Universitatea de Arte Plastice concomitent un an la ESMA , isi face insa timp si pentru pictura participand cu lucrari la foarte multe expozitii.
In ultima vreme, desi picteaza foarte mult, recunoaste ca ii lipseste atmosfera si contactul cu pregatirea tinerilor talentati si ar fi dispusa, chiar si benevol, sa fie din nou aproape de cei ce se straduiesc sa descifreze semnele tainice ale animatiei.
Cati dintre noi mai gandesc si simt la fel ?
Prin bunavointa ei, voi posta cateva din lucrarile sale, ( realizate in tehnica mixta pe panza ), lasandu-va sa apreciati singuri calitatea artistica a acestora.
“Passage feminin” 60/60 cm (2010)
“La memoire des signe” 60/60 cm (2010)
“Presence statique” 60/50 cm (2010)
“Equilibre precaire” 50/40 cm (2009)
“Intimite” 50/60 cm (2009)
“Interference” 60/60 cm (2010)