ANIMATIE – MICA ENCICLOPEDIE de PERSONAJE CELEBRE 11

– Selectie din galeria eroilor aparuti in ” Almanahul – SCURTA ISTORIE A FILMULUI DE ANIMATIE “. –
– Continuare –

 

Azi postez doua imagini alaturate, care in ” Almanah ” au fost publicate
in vederea recunoasterii sau colorarii lor de catre cei mici, intocmai ca piticii dintr-o postare anterioara.
Ati recunoscut desigur o imagine din filmul BAMBI si pe veveritele nazdravane CHIP si DALE.

BAMBI, CHIP & DALE mic

 

ANIMA – ANIMAE 35
– Posibilitatile creatoare ale operatorului de animatie. –
– Continuare.

O cale mai buna.

O metoda putin diferita, mai buna din cateva puncte de vedere, va permite o fotografiere considerabil mai rapida. Fig. D ( B si C ).

FIGURA D

Modul conventional in care se face bucla potrivindu-se norii si fondul,
nu numai ca nu este usor de executat, dar nu va fi niciodata cu adevarat
perfect si va prezenta usoare salturi. Vom desena deci fondul astfel incat
sa cuprinda si o portiune de spatiu blank. Acest spatiu poate fi un albastru simplu sau poate fi umbrit cu atentie. El poate cuprinde numai orizont sau poate fi desenat astfel incat in partea de jos a ecranului sa apara din cand in cand varfuri de munti.
La inceputul scenei, executam panoramarea in felul cerut, dar pe masura ce zona de blank umple ecranul, se intampla cateva lucruri;
– Chiar daca vom opri panoramarea pentru cateva secunde, iluzia de
miscare va continua;
– Putem panorama din nou din momentul convenabil, introducand un fond cu nori sau varfuri de munti in panoramare si atunci efectul de zbor se pastreaza;
– Evident, este mult mai usor sa se realizeze o potrivire perfecta pentru un fond de blank;
– Cu doua sau mai multe fonduri, avand fiecare bucla lui de blank, putem obtine variatii in fondul panoramat in locul unui ciclic continuu;
– Volumul de fotografiere cu fotograma unica poate fi redus in mod
substantial, in functie de alti factori, pana la doua treimi din timp nu este
nevoie sa se panorameze de loc si lucru important, perioadele de mentinere( hold ) inlesnesc concentrarea atentiei asupra adevaratului mesaj, fara ca iluzia de zbor sa se piarda, norii care plutesc reprezinta intr-adevar un mic element decorativ, dar pot fi eliminati in cea mai mare parte a timpului.
Se obtin si alte avantaje, de exemplu faptul ca un munte indepartat
poate sa treaca lent, in timp ce un copac din planul intai poate trece
fulgerator, sau un nor din planul mijlociu sa treaca repede. De asemenea
poate fi avantajos sa introducem nori plutind, intr-o a doua expunere.
Acelasi principiu se poate aplica in numeroase alte scene animate in care se pierd atatea ore in mod inutil prin filmarea fotograma cu fotograma.

Va urma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.