ANIMATIE – MICA ENCICLOPEDIE de PERSONAJE CELEBRE 13

– Selectie din galeria eroilor aparuti in ” Almanahul – SCURTA ISTORIE A FILMULUI DE ANIMATIE “. –

Ultimele imagini postate din ciclul – PERSONAJE CELEBRE – apartin
eroilor animati din filmul ” Maria Mirabela ” in regia lui Ion Popescu Gopo.

OACHE, SCAPARICI mic

ANIMA – ANIMAE 36
– Posibilitatile creatoare ale operatorului de animatie. –
– Continuare.

Sa evitam monotonia.

Cele anterioare ne conduc la alt procedeu simplu dar eficient, care
poate fi util in scenele de animatie cuprinzand ciclice continui si lungi.
Circulatia curentului electric, a sangelui, a apei sau a aburului, poate
dura de-alungul a mii de fotograme. Animatorul face o bucla sau un
ciclic si operatorul filmeaza; 1-2-3-4; 1-2-3-4; 1-2-3-4; …si asa mai
departe pe toate durata scenei.
Lasand la o parte monotonia, scena isi pierde de multe ori calitatea
deoarece un astfel de ciclic devine curand recognoscibil.
Chiar atunci cand este realizat cu maiestrie, publicul recunoaste curand repetarile unor neinsemnate defecte sau particularitati. Efectul va opera mai putin, intrucat isi pierde calitatea.
In numeroase cazuri, ciclicul din patru celuloide este relativ simplu si va exista aproape totdeauna o justificare sa utilizam cateva celuloide suplimentare, capabile sa imbunatateasca in mare masura efectul.
Exista cateva principii diferite, dintre care sunt tipice urmatoarele;
In primul rand, se poate face un alt ciclic, practic acelasi. Daca primul
ciclic este – ABCD, al doilea poate fi – abcd. Dar in locul unui ABCD, ABCD,
ABCD, fara sfarsit, vom filma ABCD, aBcD, Abcd, abCD, abcd, AbcD, si
asa mai departe. El poate continua timp indelungat fara sa repete practic
acelasi ciclic.
In sfarsit, daca ciclicul poate implica doua nivele de celuloide si are
si un caracter neregulat ca de pilda flacari licarind, fum imprastiindu-se,
unduiri ale apei sau stralucirea unor bijuterii, putem face doua ciclice
de numere neidentice. Un ciclic din patru celuloide si un ciclic din cinci
celuloide poate fi un exemplu. Cu aceste noua celuloide, ele nu se vor repeta timp de douazeci de fotograme. Daca intr-o repetitie ar fi sase celuloide si alte sapte, ele nu se vor repeta timp de 42 de fotograme.
Experienta arata ca aceste variatiuni imbunatatesc animatia ciclica
mai mult decat suficient pentru a justifica efortul suplimentar.

Cu aceasta postare – ANIMA – ANIMAE 36 – pun punct acestor spicuiri din articolele publicate in ” Caietul de documentare cinematografica ”
nr. 3 – 5 din 1966.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.