ATITUDINI SI REPREZENTARI (3)
Atitudini si miscari ale capului.
– Continuare –
Foto 4
A – Privirea directa, capul drept, privire naturala nu reda nici un sentiment direct. Cel mult de asteptare sau observare.
B – Privirea directa, capul inclinat putin in fata; privire cercetatoare, asprime, tristete, efort intelectual, meditare.
C – Privirea directa, capul drept, pleoapele coborate pe jumatate; timiditate, suferinta, indoiala, banuieli, neincredere, prefacatorie, disimulare, probleme de vedere ( miopie ).
– O singura pleoapa inchisa; minte!, vrea sa ma pacaleasca,
sa ma feresc de el.
D – Un ochi inchis, celalalt deschis; pericol iminent, sa fiu atent.
– Clipind repede de cateva ori; aiurit, vede stele verzi, surpriza
in urma unei lovituri.
E – Capul drept, privirea intr-o parte, nemiscare; acesta, acela,
sa astept, panda, observare atenta, teama.
F – Aceeasi atitudine, pleoapele pe jumatate coborate; privire
celui ce spioneaza, intentia de a trada, ipocrizie, falsitate.
G – Capul drept, ochii plecati; modestie, pudicitate.
H – O privire aruncata repede in sus; ce scandal!, o Doamne!, ce
rusine!
– Aceeasi miscare prelungita; efort de memorie, contemplare,
extaz, viziune.
– Priviri aruncate in stanga si-n dreapta; teama de a nu fi surprins, chiar toti…, supraveghere.
– A privi pe cineva de jos in sus; a provoca, a dispretui, a insulta,
a masura cu privirea.
Nota.
Expresiile de mai sus sunt mult mai accentuate daca privirea este aruncata peste umar.
I – Ochii deschisi peste masura ( holbati ), se vede albul ochilor in jurul pupilelor; spaima, groaza, nebunie, incremenire, nedumerire, suferinta mare fizica.
In Foto 5, 6 si 7 va prezint cateva schite pentru diferite expresii folosite in filmul ” Robinson Crusoe “.
In filmul de animatie, aceste expresii sunt exagerate uneori din dorinta de a transmite cat mai convingator o anumita traire a personajului in timpul actiunii.
Un exemplu de exagerare despre care aminteam mai inainte l-a folosit Liviu Ghigort in filmul “Oac broscoiul laudaros’, cand o vaca in timp ce radea, si-a prelungit deschiderea gurii, de la bot si pana la coada, aratandu-si coastele in acest hohot.
Consider ca toate informatiile pe care le-am postat pana acum sa va foloseasca drept ghid in realizarea unei animatii cat mai expresive. Exagerarile va stau la dispozitie dar nu trebuie sa abuzati de ele in orice situatie. Animatia trebuie adaptata povestii iar modul cum veti reda trairile depinde de calificarea fiecaruia dintre voi.
Maestre, as dori adresa dvs de email. Va rog trimiteti-mi un mesaj.
Adresa de contact este victoranimablog la gmail.com