Mai aflam cu prilejul acestui reportaj si punctul de vedere al consilierului Ministerului Culturii, Dl. Radu Enache care ne spune ca animatia este un sector deficitar si ca ar trebui sa facem totusi animatie. Grozav punct de vedere si cat de profund este.
Dragi animatori, ce mai asteptati? Apucati-va de animatie !
Dar de ce este considerat Gopo parintele animatiei in Romania?
Pentru ca a luat “Palme d’Or” la Festivalul de la Cannes in 1957, iar Marin Iorda si Aurel Petrescu nu. Uite asa schimba ziaristii istoria.
Eu pot compara Robison Crusoe cu desenele disney, dar pe Gopo (omuletul) cu disney, nu!
Dupa mine mini-seria de stiri antena1, este o prostie. Si in plus, se leaga atat de mult de finantarea din banii statului (exista si aici un exemplu “O zi din viata lui…”). Astia vorbesc in 2011 de bani de la stat in animatie, de scoli de animatie, de lungmetraje.
Daca cineva o sa aibe ceva de spus si o sa faca prin animatie, o sa reusesca fara toate cele enumerate mai sus.
Domnule Victor Antonescu,
Va sustin in demersul dvs. de a readuce animatia romaneasca pe pozitia pe care o merita, eu am lucrat ca lector invitat in Seul, la Hankuk University of Foreign Studies, o universitate care punea mare accent pe vizionarea unor DVD-uri cu filme in limba tarii de origine, coreenii aveau mii de titluri in biblioteca universitatii iar filmele dumneavoastra de animatie i-au bucurat foarte mult pe studentii de la departamentul de romana, pe atunci nu exista Robinson Crusoe, dar DVD-ul cu soriceii muschetari era cel mai imprumutat. Cind filmele romanesti au putut fi achizitionate din tara predarea limbii romane pentru straini, mai ales in Japonia, China sau Coreea unde nu intilnesti prea multi vorbitori nativi s-a modificat definitiv. Va felicit inca o data si sustin efortul dvs. de a va lupta cu niste directori de televizuini aberante, care nu inteleg ca scoala de animatie romaneasca este una absolut europeana, ca intre Gopo si Disney nu-i decit o diferenta de buget si nu una de talent. Uite, mi-a placut mult DVD/ul doamnei Luminita Cazacu, Conditia Penelopei, un film contemporan, cu multe chestii inteligente, un film european, care se poate duce cu fruntea sus si azi in strainatate la orice festival de film. Animatorii nostri nu aveau aparatura performanta dar aveau multa imaginatie, detaliile nu erau chiar la nivelul Disney sau Pixar, dar cred ca cu o atentie mai mare din partea Guvernului care trebuie sa inteleaga ca filmele de animatie sunt o resursa de care ne-am batut joc timp de vreo 20 de ani, de cind Animafilm a fost distrusa pur si simplu, pusa pe butuci pentru a fi privatizata si lichidata, pentru ca nu putea fi mulsa, si ca ar fi cazul sa ne revenim, mai ales ca animatia 3d este o sansa mare pentru noi. Sper ca nu veti abandona lupta, alaturi de Animest, si vom fi ce am fost odata si mai mult decit atit!